Jag är portad från mitt scraprum!

Jag får inte komma in i mitt eget scraprum. Dea (scrapmom) håller på med en make over och jag får inte lov att snoka... Jag vet att hon kasserat min stora 5*5-expedit och köpt en 2*4, hur farao hon nu ska få in allt skit där... Rädslan att hon slängt typ allt är överhängande ;-)

Jag och hennes mr sambo har haft denna helgen och gjort om hennes. Hennes rum var inte alls kul innan, hon scrappade aldrig där (kanske var det att där inte fanns ljus uppe, kanske var det att det bara var allmänt otrevligt, eller att det drog som tusan genom väggen? -Nåväl, vi satte gips, spacklade, slipade, spacklade, slipade, tapetserade. Vi byggde skåp, vikvägg och slipade hurtsar, sängbord, bordsskiva, skåpsluckor och grundmålade och färdigmålade gånger två. Sorterade, slängde, sydde. vi gipsade fönstersmyg, spacklade, målade och vi byggde en stor lucka till trappan. Dessutom hann vi ha trevligt och äta kanelbullar ;-) Kan ni tänka att det gick vägen med två personer, så sjukligt lika varann, utan minsta konflikt?!

(Detta rummet är även gästrum, tillika mitt rum där jag sover ett par ggr i månaden...)

Vi skulle inte visa det igårkväll, men vi hann det mesta och vi var väldigt spända på att se hennes reaktion... Resten får faktiskt hon berätta ;-)






Före-bilderna säger rätt så mycket va?!


Kommentarer
Postat av: lillis70

Gud vad spännande!!!!

Ska bli kul att se efterbilder!!

2008-09-22 @ 13:20:47
URL: http://lillis70.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0