Ett julkort från pysselträffen i lördags


Jag tyckte att det var tråkigt att mina kort alltid såg likadana ut så jag bad moster att utmana mig. Och hon sa att jag skulle göra ett grön-turkost (teal men vad heter det på svenska?) kort. Det började bra, men det slutade med mycket brunt iallafall.
Jag har aldrig gillat Petaloo-blommorna men när jag fick se och känna på dem var de faktiskt riktigt snygga. Blomman var dock lite för brun så jag tryckte en riktigt fuktig chalkdyna på baksidan av blomman för att få den mörka färgen att lysa igenom. Spetsen drog jag i kanterna när jag tejpade fast den på baksidan, för att få en lite roligare form.

Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Underbart vackert kort, kul att testa nåt nytt ;0)

2009-11-20 @ 12:02:55
URL: http://asamia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0