090109

Idag kom Saga och väckte mig ute i soffan (där jag somnade vid tv:n) och vi slumrade fram till nio ungefär. Vi gick upp och åt vår havregrynsgröt, eller jag. Du åt två skedar :-/ Den andra fick jag i dig när jag mutade med att gå ut och gunga. Efter vi plockat undan gick vi till lekplatsen och gungade och klättrade och gungade igen. På vägen hem knackade vi på för att juda in Maud på kaffe. Hon var inne hon oss knappt en timme och efter en stund av mysande med Maus ville bu ha bappen, men fick inte den. Sedan gnällde du i en timme och vägrade äta lunch, så du fick bappen efter en sked mat och rätt i säng. När du sov passade jag på att måla min nya jack-hängare till hallen. Efter 45 min väckte jag dig, men du var sååå trött och somnade om en halvtimme tills jag väckte henne igen.
Eftermiddagen tog vi det lugnt, lekte och myste och pappa kom hem halv fem med mat från farmors jobb. Grönkålssoppa med ägg och gott hemmabakat bröd. Du åt med stor aptit och efteråt åt du en halv pinnglass. Efter maten turades vi om att leka med dig och såga, skruva spika osv ute i tvättstugan och nu när kl är 20.30 gav pappa dig välling och de andra attiraljerna och du somnade utan att ens komma upp o lämna flaskan.
Gulliga Saga, du är så öm och kärleksfull. Pussar gärna på oss och vill mysa ofta och "vara bebis". Lika underbar som du är när du är det på humöret, är du ett monster när du blir gnällig. Vill ha bappe och gnäller oavbrutet tills du somnar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0