Utmaning i Karin78s blogg

Jag har skittråkigt, redan scrappat fem sidor nu ikväll så min insp. har trytigt (heter det så?). Karin hade ett trevligt frågeformulär i sin blogg, så jag provar...

Gör du kort eller scrappar?
Det går i vågor, nu har jag itne gjort kort sedan det var julkortsverkstad. Man kan säga att jag blev rätt mätt på det, ja!

Favorit färg som du gärna använder?
Jag vill använda klara färger, cerise, lime, turkos. Tyvärr följer jag gärna färgerna i fotografiet rätt så slaviskt så oftast blir det halvdassiga färger. På mässor har jag en inte-inköpslista, alltså jag får inte handla... nu är det dassig CS, brun-blå papper dassiga knappar. Journaling-kort (det VET jag att jag kommer bryta för jag ÄLSKAR de ju)

Vilka dekorationer kan du inte vara utan?
Knappar, bokstäver (stickers, thickors osv), brads, band, häftklammer, blommor... Det enda jag inte ritkigt lärt mig att gilla är väl rub-ons (alfabet gillar jag dock)


Vilket är ditt bästa köp?
Just nu min underbara nya kamera, en Nikon d60. Tyvärr har min dator kraschat så jag kan itne lägga in bilderna och redigera =( Annars är det min prenumeration på scrapbooknook, innan var jag tokig i CBn men den står mest o dammar nu...


Finns det något du ångrar att du köpt?
Sillen, ojoj vlken förlust, nästan 1000 kronor för att ha den några månader. Har precis sålt den till en som älskar den och använder den flitigt, ritar egna figurer osv. Allt skit på Tradera, bulk-köp med papper på Ebay osv... Innan jag var varm i kläderna handlade jag mest en massa skit. Nu handlar jag kanske 75% på Scrapaddicited och där finns inga gamla tråkiga grejer eller "halvfabrikat".

Vad för motiv scrappar / stämplar du helst?
Ja, det e väl den gamla vanliga "fallgropen" som mamma. Det blir Saga som nästan alltid är center of attention. Har bestämt att jag ska scrappa mer om mig själv. Mina tankar, känslor.


Finns det någon pysseltidning som du brukar köpa? Vilken?
Scrapbooking mm, jag tycker att de utländska är för dyra jämte vad man får. Den svenska har blivit sämre men jag måste ändå handla den. Min underbare make brukar köpa den till mig när han vill vara snäll...

Favorit pysselblogg du brukar besöka?
Scrapmom
Fnyz
Willea
Karin78
Linda (gulligullan)
Webmosterhelene
Scrapaddicted
Stellas.se och .nu
Skaparlusten
m fl m fl


Om du fick 1000 kr och handla pysselsaker för. Vad skulle du köpa då?
Ska göra på mässan nu, liiite drygt hihi...
Clearbuttons
Knalliga CS och mönsterpapper
Refill till fluid chalksen
Bokstäver
Roliga band
...och vad jag fastnar för i övrigt!


Vill någon annan skriva om denna, så vassego, se er utmanade. Lämna gärna en kommentar isf, Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0