Dopcanvas -Kevin

Här kommer den utlovade canvasen!
En liten Kevin ska döpas och plastmormor har beställt denna. Texten valde hon, resten fick jag fria händer på. Det är väldigt sällan jag gör saker på beställning så lite pirrigt var det att överlämna den, men hon var väldigt, väldigt nöjd och jag hoppas att föräldrarna också kommer uppskatta den.

Jag har använt tre papper ur Webster´s Pages nya serie WonderFALL; Enjoy Life (rutan med vikt och längd samt bakgrund till textremsorna), Learn your ABC´s (Titeln/namnet) och Playtime (bakgrund). Pink Paislees nya Artisan Elements Circles och Ornaments som ram runt texten och detaljer. Den ljusgröna spetsen är också ny och kommer från Websters Pages. Det ljuvliga bandet runt hela tavlan kommer från Panduro, precis som själva canvasen, den röda filtbården, den lilla ängeln och det tunna, vita sidenbandet. Den lite större ängeln nedtill som sitter på en tvättklämma har jag hittat på Vellingeblomman och är inte tänkt som scrappryl, men vem bryr sig?! ;-)






och så några detaljbilder. På detta alster finns det lite mer detaljer att titta på än de flesta av mina andra verk ;-)

   


                        
 
       
   
           
   
       

Tack för titten!

Kommentarer
Postat av: Millan

Underbart! Så detaljrikt!

2011-08-24 @ 10:20:06
URL: http://www.millan.dk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0